Noutati:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
AcasaTitluri calatorieRegulament de conduita a calatorului

Mijloacele de transport in comun ale ETA SA circula conform programului de circulatie afisat pe site-ul societatii,pe pagina de facebook si in statiile de imbarcare,debarcare calatori, cu o marja de eroare de pana la 5 minute, in functie de conditiile de trafic si de fluxul de calatori.

Calatorii trebuie sa se asigure ca se afla in posesia unui titlu de calatorie valabil, la tariful valabil pentru acea perioada. Calatorii au obligatia sa valideze titlu de calatorie, indiferent de tipul acestuia (card contactless, bilet hartie termica), la fiecare urcare urcare intr-un mijloc de transport. Calatoria cu un titlu de calatorie valabil dar nevalidat se sanctioneaza conform reglementarilor in vigoare (suprataxa - tarif de despagubire/amenda). Se sanctioneaza de asemenea cu bilet de suprataxa, in valoare de 55 lei urmatoarele abateri:

- Calatoria fara bilet, cu bilet nevalidat/ validat necorespunzator/ revalidat, precum si calatoria cu abonament necorespunzator pentru perioada de timp si linia de transport

Folosirea abonamentelor de catre alte persoane decat titularii acestora, precum si folosirea biletelor de calatorie cu reducere sau acordate gratuit de catre alte persoane decat cele indreptatite

Transmiterea, primirea si folosirea biletelor validate deja de catre calatorii care coboara , respective cei care urca

Membrii corpului de control al ETA SA sunt imputerniciti sa verifice respectarea de catre calatori a obligatiilor cele revin privind circulatia cu mijloacele de transport ale ETA SA.

Calatorii au obligatia sa prezinte organului de control titlul de calatorie validat si in conditiile legii,documentele de identificare personala.

In situatia in care calatorul nu detine un titlu de calatorie valabil si validat, calatorul va achita pe loc contravaloare unui bilet de suprataxa (tarif de despagubire )eliberat de corpul de control (conform prevederilor contractului de delegare a serviciului de transpor public si HCL 159/2017). In cazul in care calatorul nu achita pe loc suprataxa angajatii corpului de control au obligatia de a anunta echipajul POLITIEI LOCALE

Pentru siguranta calatorilor si pentru a preveni orice eveniment nedorit, mijloacele de transport pot fi supravegheate video permanent. Inregistrarile video vor fi folosite ca proba in cazul in care sunt identificati calatori fraudulosi sau care produc prejudicii si/sau disconfort celorlalti pasageri, personalului de bord ori echipelor de control.

Normele obligatorii de comportament, indatoririle si responsabilitatile calatorilor in timpul folosirii mijloacelor de transport.


Calatorilor le sunt interzise urmatoarele:

 

 

 

Impiedicarea deschiderii sau inchiderii usilor

 

 

 

Calatoria pe scarile mijloacelor de transport in comun sau pe partile exterioare ale acestora

 

 

 

 

 

 

Transportul bagajelor voluminoase

 

 

 

 

Transportul pasarilor sau animalelor vii

 

 

 

 

 

Transportul substantelor periculoase, inflamabile, explozive, radioactive, toxice

 

 

 

 

Transportul obiectelor casante, care creeaza pericol de accidentare a calatorilor

 

 

 

Fumatul in mijloacele de transport in comun

 

 

 

 

 

Deteriorarea, murdarirea mijloacelor de transport in comun ori a anexelor acestora

 

 

 

 

Afisarea sau inscriptionarea in scopuri publicitare, in interiorul ori pe exteriorul mijloacelor de transport in comun, cu exceptia mesajelor aprobate de conducerea SC ETA SA

 

 

 

 

Consumul de alimente care pot provoca murdarirea mijloacelor de transport in comun

 

 

 

 

Transportul de materiale sau alimente cu miros neplacut, care pot deranja calatorii

 

 

 

 

Urcarea in stare de ebrietate ori consumul de bauturi alcoolice in mijloacele de transport in comun

 

 

 

 

Urcarea in mijloacele de transport in comun in imbracaminte de lucru murdara sau urat mirositoare

 

 

 

 

 

Proferarea de injurii, insulte, expresii obscene, la adresa calatorilor, membrilor echipelor de control sau personalului de bord ori  lovirea  acestora, precum si interventia in sprijinul calatorilor contravenienti

 

 

 

Deteriorarea sau murdarirea dotarilor interioare ale statiilor si distrugerea afisajului